Je bent hier:  zoeken         

GGZ behandeling

Hezenberg

Omschrijving

Worstel je al langere tijd met psychiatrische klachten, zoals een depressieve – of angststoornis? Met de juiste specialistische behandeling kun je jouw situatie veranderen en je kwaliteit van leven verbeteren. Wij helpen je graag om te werken aan je herstel, of we leren je om te gaan met (blijvende) klachten. We bieden een stevig therapeutisch behandelprogramma in klinische- en ambulante setting.

Klinische opname | specialistische GGZ
De Hezenberg biedt in de eerste plaats specialistische GGZ. Deze behandeling vindt plaats in een klinische setting. Als je wordt opgenomen, verblijf je doordeweeks op ons landgoed in een behandeltraject van 6 of 10 weken. In onze behandeling hanteren wij een psychotherapeutische benadering. Dit betekent dat je in staat moet zijn om zelfreflectie toe te passen en verantwoording te nemen voor jouw gedrag. Een klinische opname vindt uitsluitend plaats als vervolg op een behandeling in de basis GGZ of specialistische GGZ. Ook is er een officiële doorverwijzing nodig van een BIG-geregistreerde behandelaar (psychiater, GZ-psycholoog, psychotherapeut of huisarts).

Ambulante GGZ-behandeling | basis GGZ en specialistische GGZ
De Hezenberg biedt ook ambulante GGZ-behandelingen. Je hebt dan een aantal gesprekken (op afspraak) met een BIG-geregistreerde behandelaar. Deze gesprekken vinden vaak één keer per week of om de veertien dagen plaats, gedurende een aantal weken. Basis GGZ bieden wij ook in een ambulant behandeltraject. Dit is vaak een vervolg op gesprekken die je al hebt gehad met de huisarts en/of de POH-GGZ (praktijkondersteuner huisarts). Ambulante specialistische GGZ is meestal onderdeel van een nazorgtraject na een klinische opname.

Soort ggz-zorg

gespecialiseerde ggz

Problemen

  • angststoornissen
  • assertiviteit
  • burn-out
  • depressies

Zorg(protocol) onderdelen

behandeling

Behandelmethoden

De Hezenberg biedt hulp aan mensen met onder meer de volgende klachten: •depressieve klachten •angsten •trauma-gerelateerde problematiek •ernstige psychosomatische klachten, al dan niet gecombineerd met extra stress wegens verzwarende gezinsomstandigheden en/of persoonlijkheidsproblematiek.

Aantal personen?

  • Groepstherapie
  • Individuele therapie

Specialisaties?

psychiater psychotherapeut SPV creatief therapeut maatschappelijk werker

Registraties en keurmerken

  • AGB
  • BIG
  • GGZ Nederland
  • HKZ (Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector)

Doelgroepen

Volwassenen, Senioren

Waar kan de behandeling plaatsvinden?

In de praktijk

Op welke dagen en tijden?

maandag tot en met vrijdag

Is een indicatie of verwijzing noodzakelijk?

Huisarts, jeugdarts of specialist

Aanvragen en vervolgprocedure

Nadat je onze website ggzhezenberg.nl hebt doorgelezen, kun je contact met ons opnemen om je aan te melden voor een intakegesprek. We willen graag dat je daarvoor zelf belt. Tijdens de telefonische aanmelding doorlopen we een aantal vragen om na te gaan of je in aanmerking komt voor een intakegesprek. Eén van de voorwaarde is dat je recent minimaal een jaar in behandeling bent geweest van een tweedelijns GGZ instelling. Als je samen met je huidige hulpverlener merkt dat de ambulante of deeltijdbehandeling niet voldoende is, dan kan er verwijzing plaatsvinden naar de Hezenberg. Deze verwijzing moet gedaan worden door een huisarts of psychiater. Het intakegesprek vindt plaats op de Hezenberg. Je kunt natuurlijk ook eerst bellen voor meer informatie. Het telefonisch spreekuur is op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 10.00 uur en op maandag en woensdag t/m vrijdag van 13.15 tot 14.15 uur.

Kosten

Kosten * Betaling vindt plaats vanuit het basispakket van uw Zorgverzekering. NB De kosten voor behandeling (inclusief intake) tellen mee voor het eigen risico. * Niet alle zorgverzekeraars vergoeden onze behandeling. * Bij sommige zorgverzekeraars dient er vooraf een machtiging te worden aangevraagd. De Hezenberg werkt voor sommige zorgverzekeraars binnen het restitutiesysteem. Dat betekent, dat je in principe een nota krijgt van de Hezenberg die je zelf indient bij de zorgverzekering. In de praktijk wordt de afhandeling meestal door ons gedaan. Je zorgverzekering vergoedt 60 tot 100 % van de nota, afhankelijk van waar je verzekerd bent. Over het overblijvende deel maken wij zelf afspraken met je. De Hezenberg beschikt over een Steunfonds waarmee we mensen financieel tegemoet kunnen komen voor wie de kosten een belemmering zijn. Tijdens het intakegesprek kunnen alle mogelijkheden aan de orde komen. Geef dat tijdig aan: je kunt niet achteraf een beroep doen op het Steunfonds.

Eigen bijdrage

zie bij kosten en tarieven

Wanneer (deels) vergoed?

zie bij kosten en tarieven

Contracten met zorgverzekeraars

  • Achmea: Avéro Achmea
  • Achmea: De Friesland Zorgverzekeraar
  • Achmea: FBTO
  • Achmea: Interpolis
  • Achmea: OZF Achmea
  • Achmea: Pro Life
  • Achmea: Studenten Goed Verzekerd
  • Achmea: Ziezo
  • Achmea: Zilveren Kruis Achmea
  • VGZ: Aevitae
  • VGZ: Bewuzt
  • VGZ: IZA
  • VGZ: IZZ Zorgverzekeraar
  • VGZ: United Consumers
  • VGZ: Univé
  • VGZ: VGZ
  • VGZ: ZEKUR
  • VGZ: Zorgverzekeraar UMC

Laatste controle op

Geef uw mening over dit aanbod

Help ons deze website beter te maken

Heeft u opmerkingen over deze informatie? Laat dan hier uw mening achter.

Let op: in dit formulier kunt u alleen opmerkingen plaatsen over de website. Heeft u een vraag over uw persoonlijke situatie of zoekt u hulp? Neem contact op met uw gemeente.

De gegevens van dit formulier worden verstuurd naar websiteleverancier Elkander. De gemeente kan de gegevens inzien. Elkander of de gemeente kan contact met u opnemen over uw bericht, maar is hiertoe niet verplicht.

Reageert u op een pagina met organisatiegegevens, dan wordt uw bericht ook doorgestuurd naar deze organisatie.

Velden met een * zijn verplicht.

Hoe zou u de bruikbaarheid van de informatie beoordelen? *

Heeft u de informatie gevonden die u zoekt? *

Selecteer een of meer van de onderstaande opties

Mag de webbeheerder contact met u opnemen over uw beoordeling?

De webbeheerder kan alleen contact met u opnemen, als u uw gegevens invult

Of vraag het Else, onze virtuele medewerker!