Je bent hier:  zoeken         

KwaTalent

Wie ben ik als coach?
Mijn kracht als coach en trainer ligt in het samen verbinden van de persoonlijke talenten van de mensen aan de kwaliteiten die gevraagd worden op het werk en in het leven. Soms komen persoonlijke talenten moeizaam tot ontplooiing omdat mensen zich hiervan te weinig bewust zijn, omdat persoonlijke problemen belemmerend werken, omdat stress op het werk of ergens anders tot last leidt of als gevolg van andere factoren. Door gesprekken, oefeningen en thuiswerk krijgt de klant gaandeweg meer zicht op zijn talenten en daarmee op mogelijkheden op (zijn) werk en in zijn leven. Ik ben ook een coach die van plagen houd om de klant in beweging te krijgen. Humor, een mooie weg voor zelfonderzoek. Credo: de langste weg is de weg naar binnen… en ik graag met je meelopen.

Hoe werk ik als coach in geval van individuele coaching?
Ik gebruik een mix aan methoden, afhankelijk van de coachvraag va de klant. Dat zijn gesprekstechnieken waarbij ik de klant verleid te kijken naar zijn eigen aandeel en waarin we het complexe geheel van vaardigheden, opvattingen, eigenschappen en drives verkennen. Ook oefeningen waardoor deklant kan ervaren waar mogelijkheden en beperkingen liggen. Ik maak daarbij gebruik van de kernkwadranten, karakterstructuren, de Roos van Leary, ACT-technieken, oplossingsgericht coachen, provocatief coachen, etc. Daarnaast gaat de klant ook buiten de sessies aan de slag. Dan kan zijn in de werk- (bijv. 360graden feedback) of in de privé situatie.


Werk-gerelateerde coaching
Ik vind het van belang dat werkgerelateerde coaching start vanuit het werk. Dat betekent dat, na een kennismakingsgesprek, er een drie-gesprek plaats vindt tussen de klant, de leidinggevende en mij. In dat drie-gesprek wordt de coachvraag vastgesteld. Vervolgens vinden de coachgesprekken plaats. Deze worden afgerond in een evaluatiegesprek waar tevens het door mij geschreven evaluatieverslag wordt besproken. Een door de klant goedgekeurde samenvatting is vervolgens onderwerp van gesprek tijdens het evaluatiegesprek tussen de klant, de leidinggevende en de coach. Een serie coachgesprekken duurt meestal 6 gesprekken, afhankelijk van de coachvraag. In en eerste oriënterend gesprek met de opdrachtgever (veelal de leidinggevende) wordt de problematiek verkend. Dat kunnen allerlei soorten problemen: samenwerking in het team, het proces van visieontwikkeling, competentieontwikkeling, etc. Na het eerste gesprek schrijf ik een offerte met daarin een plan van aanpak.

Hoe werk ik als teamcoach?
In en eerste oriënterend gesprek met de opdrachtgever (veelal de leidinggevende) wordt de problematiek verkend. Dat kunnen allerlei soorten problemen: samenwerking in het team, het proces van visieontwikkeling, competentieontwikkeling, etc. Na het eerste gesprek schrijf ik een offerte met daarin een plan van aanpak. Ik probeer naast het ‘praten over’ tevens het ‘ervaren van’ de problematiek een plaats te geven. Daarbij gebruik ik allerlei activiteiten ontleend aan de bewegingscultuur. Afhankelijk van de bedoeling van de opdrachtgever wordt het aantal bijeenkomsten gepland. Tussentijds evalueer ik het proces met de leidinggevende en/of leden van het betreffende team.

lid van NOBCO en de NVPMT, geregistreerd bij STIR, in bezit van keurmerk van QSN Kwaliteitsmanagement Achmea beoordelingsrichtlijnen Light (ABR-Light).

Aanbod van deze organisatie

Contact

KwaTalent
Woolthuisweg 19
8141 RX Heino

tel 06 47032827
luuk@kwatalent.nl

Postadres
Woolthuisweg 19
8141 RX Heino


Links


Laatste controle op 5 juli 2019

Geef uw mening over deze informatie

Help ons deze website beter te maken

Heeft u opmerkingen over deze informatie? Laat dan hier uw mening achter.

Let op: in dit formulier kunt u alleen opmerkingen plaatsen over de website. Heeft u een vraag over uw persoonlijke situatie of zoekt u hulp? Neem contact op met uw gemeente.

De gegevens van dit formulier worden verstuurd naar websiteleverancier Elkander. De gemeente kan de gegevens inzien. Elkander of de gemeente kan contact met u opnemen over uw bericht, maar is hiertoe niet verplicht.

Reageert u op een pagina met organisatiegegevens, dan wordt uw bericht ook doorgestuurd naar deze organisatie.

Velden met een * zijn verplicht.

Hoe zou u de bruikbaarheid van de informatie beoordelen? *

Heeft u de informatie gevonden die u zoekt? *

Selecteer een of meer van de onderstaande opties

Mag de webbeheerder contact met u opnemen over uw beoordeling?

De webbeheerder kan alleen contact met u opnemen, als u uw gegevens invult

Of vraag het Else, onze virtuele medewerker!